fredag 16 mars 2012

Ändrade planer

Igår va jag helt inställd på att ta mig ut men energin bara försvann. Blev tvungen att gå och lägga mig ner ett tag och vila för hela jorden bara snurrade. Men det va svårt att komma till ro och blunda för telefonen ringde typ 100 gånger och sen blev jag så illamående så det va riiiiktigt nära att jag spydde. Hjärtat dansade break där inne och svetten rann. Mysigt.
Men men, efter en timmes vila orkade jag mig upp och tog ett bad. Fast det börjar bli svårt att ligga i badkaret nu för svanken gör så jäkla ont! Gnäll gnäll värre än en tant:) 

Men ibland måste man gnälla ur sig lite och tycka synd om sig själv för att kunna skratta åt det och ta nya tag!

Och då är det bättre att va en gnällkärring här istället för att va det runt dom man älskar.


Idag är det fredag och det betyder att min älskade dotter kommer hit:) Morbror ska plocka upp henne i skolan och sen får vi se vart det bär av. Kusinen ska ju härja hos brorsorna så funderar på att kasta in henne där också:) Roligare än att sitta hemma med en tant till morsa som knappt orkar laga mat:( 

Får se, imorrn ska hon på kalas så vill ju försöka hinna mysa med min plutt också. 
Ska iallafall ta mig iväg och shoppa min sons första outfit idag:) Har ju en del andra kläder med, men dom allra första han ska ta på sig ska vara speciella. Sen vill jag ta mig ut till ikea också och köpa sängkläder och madrass till hans säng. Men det kommer jag inte orka idag. En sak i taget:) 
Har haft sån otrolig panik och stress över allt som måste fixas och köpas tills han kommer att jag helt glömt bort att njuta av det som faktiskt händer. Så jag lägger måsten och stress bakom mig nu och lever för dagen. Skiter i om det är lite disk framme eller om det ligger dammråttor här och var. Det finns viktigare saker att bry sig om och lägga energi på. Som att må bra inom mig själv och njuta av livet. Njuta av min dotter och njuta av min son. Att vi är friska och har mat i magen. 
Har fått avsmak av allt materiellt. Jag kan bo i en skokartong bara jag får vara med dom jag älskar och vi är friska och mätta. 

Nu ska tanten kolla efter begagnade bebis prylar och sen uuuuuuuuut!!!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar